Laatste deel - Reisverslag uit Genderen, Nederland van Janneke Duister - WaarBenJij.nu Laatste deel - Reisverslag uit Genderen, Nederland van Janneke Duister - WaarBenJij.nu

Laatste deel

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 Augustus 2005 | Nederland, Genderen

Hi loves en mates! Na drie weken super vakantie zijn we weer thuis.. Het is echt te snel gegaan, zo jammer dat het alweer voorbij is! In Australie had ik geen tijd meer om het laatste deel te schrijven, maar om het compleet te maken doe ik dat nu dus! De regen in Airlie Beach heeft 2 dagen non-stop geduurd. Hadden we (en alle aussies met ons) nooit gedacht. Jammer dat we de Whitsundays niet beter hebben kunnen bekijken want die zijn echt super mooi, maar we zijn er in ieder geval geweest. Donderdag (21e) trokken we verder richting het noorden. Het weer bleef beetje half, maar het was in ieder geval droog! Ze hebben ons uitgelegd (kwam ook iedere dag op het nieuws) dat het klimaat net als in de rest van de wereld ook in australie van slag is. Het wetseason in normaal al eerder in het jaar. Dit jaar was het wetseason redelijk droog en al die regen komt nu alsnog. Door de bewolking is het meteen wat frisser. Omdat het winter is moet de zon er gewoon zijn om het lekker warm te hebben. Waar ik geen rekening mee had gehouden waren de korte dagen. Maar het is natuurlijk winter, dus om 6 uur is het gewoon bijna donker. Aussies leven echt in een totaal ander ritme dan wij gewend zijn. Om half 7 is er al volop leven in de brouwerij, maar 's avonds om 9 uur kun je een kanon afschieten op de camping, er is geen man te zien. 2 voorbeelden: om half 8 's ochtends reden we langs een jeux de boules baan, waren er gewoon al super veel mensen aan het spelen! En toen we om half 10 's avonds een keer buiten stonden te praten bij de camper ging er een rits open naast ons en snauwde een vrouw of we aub stil wilden zijn omdat er ook mensen probeerden te slapen. Half 10! Wij natuurlijk helemaal blauw van het lachen en we hebben expres de waterpomp veel gebruikt omdat die herrie maakte. Het waren dus korte dagen en veel vroeg opstaan. Wel lekker dan je dan in de ochtend flinke afstanden af kunt leggen met de camper. In ieder geval reden we nu dus naar townsville, om daar voor drie dagen te blijven. We reden door bowen, home hill en ayr. Een stuk voor townsville gestopt bij billabong snctuary, een groot dierenpark. In twee uur tijd zagen we alle dieren die we nog wilden zien: kangaroes (nu levende die we konden aaien :), koalas, slangen, struisvogels, krokodillen en wombats. De wombat was zo lief! Had nog nooit een wombat gezien en we zijn op slag verliefd geworden. Een wollig beest met een pamperkont die heen en weer waggelt als ie loopt. Vrijdag gingen we naar Reef HQ, het grootste zee-aquarium ter wereld (zeggen ze) Was heel mooi! Nu toch nog alle vissen en koralen met zon gezien. Zonder snorkel dit keer maar was toch heel mooi. Een zaagvis ziet er echt zo uit als in de tekenfilms van vroeger! Het was lekker weer dus hebben we lekker aan het strand gegeten daar. Zaterdag lekker gerelaxed en geshopt. Zondag moesten we afscheid nemen van Lobke! Wel gek dat ik ze nu tot februari niet zie, was wel even slikken op het vliegveld. Ze heeft het gelukkig erg naar dr zin in Newcastle. Die middag kwamen we aan in Innisfail, waar we op bezoek gingen bij de familie van Ballegooijen. Dat is familie van papa die al heel lang in australie wonen. Wel gek om te zien dat een man die je niet kent zo op je eigen familie lijkt! Vanuit Innisfail hebben we een hele mooie route gereden naar Port Douglas. The Tablelands zijn erg mooi en groen, met watervallen, regenwoud enz. We zijn maandag een stuk het binnenland ingereden omdat we ook een beeld wilden krijgen van de outback. Was erg leuk om dat ook te zien! De rode gravel, de savanne en de eenzame en dorre wegen zijn gelijk heel anders dan de oostkust zelf. Van Port Douglas reden we terug naar Cairns via een mooie route. We hebben alle stranden gezien tussen die twee plaatsen en dat zijn er 12! We reden door de Misty Mountains en moesten op Trinity Beach uitkijken voor krokodillen. Ook gestopt bij Crocodile Adventure een groot krokodillenpark. Nu nog veel meer crocs gezien die veel in beweging waren. Een klap als die kaken op elkaar klappen, daar wil je echt niet tussen zitten! Sommigen waren 4.5 meter lang echt bakbeesten. In Cairns was het super warm en lekker zwemweer dus al de bewolking was in 2 dagen uit ons geheugen gewist! Echt een super leuke stad! Ze hebben aan de rand van de stad bij het water een plek gemaakt waar je kunt zwemmen, zonnen, picknicken, bbq-en, enz enz. Een groot grasveld waar iedereen bij elkaar ligt, een strandje, de zee, groot zwembad, was heel lekker! Ook beetje geshopt natuurlijk en dus eindelijk beetje een kleurtje gekregen. Donderdag brachten we de camper terug en vlogen we naar Sydney. Ook daar weer heel mooi weer, de afsluiter kon dus niet meer stuk. We zijn in Chinatown geweest, hebben nog wat dingen bekeken, veel terras gezeten en zaterdag naar Bondi Beach geweest. Mooi strand, er waren best wat mensen aan het zemmen en surfen met het mooie weer. Geweldig dat je daar zomer en winter op het strand kunt liggen en de zee in kunt! Zaterdagmiddag kwam er helaas echt een einde aan. We vlogen via Bangkok naar Londen en gisteren kwamen we aan in Amsterdam. Ik vond het echt een super ervaring en zou zo terug willen gaan. Het nu gezien dat backpacken daar best makkelijk is en ik ben benieuwd naar wat er nog meer te zien is. 3 weken is veel te kort om alles te zien natuurlijk en ik ben nu toch ook wel heel benieuwd naar de westkust en de echte outback. Wie weet ooit! Het is een veel te lang stuk geworden maar vond het leuker om alles op te schrijven dan om het laatste deel te laten zitten. x xx janneke Heb er ook wat foto's opgezet

  • 01 Augustus 2005 - 08:21

    As:

    Leuk, leuk, leuk om het laatste deel ook te lezen! Heb echt nog nooit gehoord van zo'n luierdierding, maar wil die drullies dus wel op de foto's zien! nou tot morgen of woensdag!!!!

    Kus, As

  • 01 Augustus 2005 - 13:45

    Inge:

    He Jan,
    geweldige vakantie zoals ik het lees!!
    Wanneer is Flevo, want dan kom ik natuurlijk effe langs he!

    xx

  • 08 Augustus 2005 - 16:45

    21184:

    om je verhalen in het echt te horen is leuker en morgen lekker semmen
    xxxxxxxxxxxx

  • 17 Augustus 2005 - 11:08

    Albert Monpellier:

    Hallo Janneke, alles goed met jou? Ik heb gelezen wat je allemaal de laatste tijd hebt ondernomen. Wel leuk allemaal! Ik vraag me ook af of je nog iets hebt ondernomen wat karate betreft. Ik denk het niet, want als ik het zo lees heb jij je hoofd ergens anders voor geleend. Niet erg hoor! Maar als je terug komt dan kun je lekker weer sporten bij mij ok! Ook leuk om op deze manier contact te houden. Wanneer ga je nou eigenlijk naar Aruba? (was het toch?) Want dan wil ik ook wel om jou er doorheen te slepen op deze wijze op de hoogte houden. Trouwens ik heb nog een nieuwtje! Wij hebben waarschijnlijk als je terugkomt een nieuwe ruimte! Ik ben op dit moment aan het onderhandelen met de gemeente en het ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Ik hou je daar tzt ook over op de hoogte ok?
    Ik mail je snel weer groetjes en veel plezier met je vlucht als je gaat. En ik zie/spreek/mail/chat je heel snel weer!

    Groetjes en dikke negerzxxxen van mij en ik zal iedereen de groeten doen Bye bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Genderen

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2007

Afstuderen

01 Mei 2006

Thuis

22 Januari 2006

Vakantie!!

01 December 2005

Ben ik weer!

27 Oktober 2005

Foto's
Janneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 80883

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: